System nośny MOTO

System MOTO

System nośny MOTO stosujemy w naszych sakwach motocyklowych. Masywna konstrukcja z aluminium i stali zaprojektowana została we współpracy z podróżnikami motocyklowymi i gruntownie przez nich przetestowana.

Sakwy z system MOTO przeznaczone są do montażu na stelażach motocyklowych o równoległych rurach górnej i dolnej o średnicy 19-21 mm. Jeśli średnica rur jest mniejsza na rurę należy założyć nakładkę np. z węża PVC.

System nośny MOTO składa się z dwóch aluminiowych prowadnic: poziomej i pionowej. Na górnej, poziomej, znajdują się trzy stalowe haki, których położenie jest regulowany płynnie, maksymalny rozstaw zewnętrznych haków wynosi 24 cm.  Zamocowany na dolnej, pionowej prowadnicy uchwyt służy do blokowania położenia sakwy. Odległość górnej i dolnej rury stelaża musi zawierać się w przedziale 21-27 cm.

Instrukcja:

I. Przygotowanie do pierwszego użycia

  1. Za pomocą klucza imbusowego wstępnie, lekko przykręć dołączonymi do zestawu śrubami haki do gwintowanych blaszek znajdujących się za górną prowadnicą. Każdy hak przykręć dwoma śrubami.
  2. Powieś sakwę hakami na stelażu i przesuń haki w żądane położenie. Haki muszą w całości wisieć na prostym odcinku rury. Dokręć śruby kluczem imbusowym.
  3. System MOTO na stelażu
  4. Sakwa pozostaje na stelażu. Ustal położenie walca na dolnej prowadnicy. Musi on swoją górną krawędzią stykać się dolną powierzchnią dolnej rury stelaża. Położenie walca zablokuj obracając go zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Do mocnego przykręcenia walca należy użyć metalowego pręta, wkrętaka, klucza imbusowego przełożonego przez jeden z otworów w ściance bocznej walca. Walec przykręcaj do momentu gdy dalszy jego obrót będzie niemożliwy.
  5. Na załączoną gałkę z gwintowanym trzpieniem nałóż podkładkę oraz aluminiowy krążek (przez otwór znajdujący się bliższej środka krążka) i wkręć ją w zagnieżdżoną w walcu nakrętkę.

II. Użytkowanie

  1. Aby założyć sakwę na stelaż chwyć sakwę za rączkę i powieś haki na górnej rurze stelaża.
  2. Dociśnij dół sakwy, aby walec na dolnej prowadnicy znalazł się we właściwym miejscu czyli pod dolną rurą stelaża.
  3. Ręką chwyć krążek i ustaw go tak, aby “chwycił” dolną rurę stelaża.
  4. Przytrzymaj krążek w tym położeniu i zablokuj go przykręcając gałkę. Użyj całej siły jaką masz w ręku. UWAGA! Po dokręceniu krążka nie będzie on równoległy do ścianki sakwy. Będzie ustawiony skośnie, oparty o walec oraz o dolną rurę. Takie położenie jest pożądane i zapobiega odkręcaniu się gałki przy jeździe na nierównościach. Nie należy używać żadnych podkładek do “wyrównania” położenia krążka.
  5. Aby zdjąć sakwę odkręć gałkę luzując krążek i unieś sakwę za uchwyt.